De 4 hogescholen in het groen onderwijs ontwikkelen kennis als resultaat van praktijkgericht onderzoek. Het betreft kennis in de vorm van publicaties van lectoren en leden van kenniskringen en onderzoeksgroepen en onderzoeksverslagen en scripties van studenten. Deze kennis is van groot belang voor de professionalisering van docenten en de vernieuwing van het groen onderwijs. Daarnaast heeft ze ook buiten de schoolmuren haar waarde voor de beroepspraktijk en de samenleving.
In dit portaal vind je informatie over en kennis van het praktijkgericht onderzoek in het hao.
Zoek met trefwoorden in de Kennisbank Praktijkgericht Onderzoek HAO:
Lectoraten HAO
Lectoren vervullen een brugfunctie tussen de praktijk en het onderwijs op hogescholen Ze geven leiding aan de uitvoering van praktijkgericht onderzoek door docenten en studenten met als doel innovaties in de beroepspraktijk te realiseren en het onderwijs te vernieuwen.
In dit portaal vind je informatie over en kennis van de lectoren in het groene onderwijs. Op deze vervolgpagina een overzicht van alle lectoraten (geordend van A tm Z)
Afstudeeropdrachten in het HAO
Studenten voeren aan het eind van hun opleiding in het bedrijfsleven praktijkgericht onderzoek uit voor hun afstudeeropdracht. Met dit onderzoek ontwikkelen studenten hun competenties. De kennis uit dit onderzoek is relevant voor de beroepspraktijk en samenleving.
In dit portaal vind je informatie over en kennis van afstudeeropdrachten van studenten.
Op deze vervolgpagina een overzicht van alle afstudeeropdrachten geordend per hogeschool.